Fysisk kampagne skaber lydhørhed i en digital verden
Hvordan repositionerer man et high-end produkt i en branche, hvor pris vægter højt? For estron a/s var svaret en modig og anderledes kampagne, der gik fysisk – og direkte – til værks.
Strategi med ambitioner
Estron udvikler og producerer bittesmå kabler til brug i høreapparater og av-udstyr. Deres Linum-kabler til musikbranchen er kendt for høj kvalitet – og høj pris. Estron ønskede at ændre markedets opfattelse af Linum-kablers prisniveau og samtidig fastslå deres position som “best in class” inden for lydkvalitet. Med en ny prisstruktur og et stærkt produkt – Linum SuperBaX 168 – skulle kampagnen vise, at bedre lyd og bedre forretningscases kunne gå hånd i hånd.
En spændende pakke
Når man vil huskes, skal man turde skille sig ud
I samarbejde med Skabertrang blev der udviklet en fysisk direct mail-kampagne, målrettet beslutningstagere i 25 nøje udvalgte internationale markeder.
“Lykken er ikke altid digitale kampagner, når man ønsker at blive husket.”
– Søren Vestergaard, Skabertrang
Kampagnen bestod af en elegant æske med brochure, følgebrev og en prøve på den ene del af et Linum-kabel – sendt direkte til modtageren med navns nævnelse.
Med stærke visuelle elementer og klare budskaber blev estrons kerneværdi kommunikeret: ren lyd og et foretrukket valg blandt musikere.
Digitale kanaler som støtte
Skabertrang udviklede et nyt website med samme visuelle udtryk og tydelig CTA på linum.dk. LinkedIn- og Google Ads-kampagner blev målrettet mod de samme virksomheder som modtog DM’en.
Resultaterne fra en kampagne, der blev hørt
- 75 % responderede på kampagnen
- 45 % tog selv kontakt til estron
- 30 % af de resterende var åbne for dialog efter opfølgning
- Kendskabet til estron steg markant – både hjulpet og uhjulpet
- Kampagnen blev rost internt og eksternt, og samarbejdet fortsætter
Hvad gjorde forskellen?
Succesen skyldes et tæt samarbejde, modet til at tænke anderledes og en fysisk kampagne, der skabte nysgerrighed:
“Folk bliver nysgerrige, når de modtager en æske personligt til dem, der ’rasler’. De har tendens til at beholde æsken i længere tid og viser den til andre beslutningstagere i organisationen.”
– Søren Vestergaard
Estrons store engagement og dybdegående indsigt i målgruppen var afgørende for kampagnens styrke – de var med hele vejen og sikrede, at budskabet ramte præcist og alle leads blev kontaktet.
Kunden udtaler:
Direct Mail'en er absolut ikke død
Estron var meget tilfredse med både samarbejdet og resultaterne.
Tak til Heidi og Claus hos estron for et smukt samarbejde – vi glæder os til mange flere!
“Vi oplevede en kampagne, der virkelig ramte plet. Den fysiske direct mail skabte en helt anden opmærksomhed end vi har set før – og vi fik direkte kontakt med en stor del af de beslutningstagere, vi ønskede at nå.”
– Heidi, Marketing Manager hos estron
“Skabertrang formåede at omsætte vores ambitioner til en kampagne, der både var visuelt stærk og strategisk præcis. Vi følte os lyttet til og involveret hele vejen – og resultaterne taler for sig selv.”
– Claus, Salgsdirektør hos estron
Skal vi også hjælpe dig?
Søren Vestergaard Kontaktdirektør & partner
Hanne Skjølstrup Mikkelsen Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist
Jacob Nielsen Art director & webdesigner