
CaseWare Denmark
Ny global koncernidentitet implementeret på nyt website
Har du endnu ikke stiftet bekendtskab med ReadPeak? Læs videre og bliv klogere på en nyere kanal inden for native advertising.
Hos Skabertrang er vi begejstrede for platformen, som kan bruges alene eller som et supplement til kampagner på andre kanaler, såsom Meta eller Google Ads.
Hvis begrebet native advertising ikke står helt skarpt defineret, så start her:
Native advertising er markedsføring i etablerede medier, både trykte og digitale, hvor man låner lidt af mediets troværdighed ved at efterligne den journalistiske stil i mediet. "Native" refererer til at annoncerne ser ud som det "indfødte" indhold.
Med native ads fremstår annoncerne som en naturlig og integreret del af mediets indhold. Det giver giver læseren en mindre påtrængende oplevelse af dit sammenlignet med traditionelle bannerreklamer. Indholdet er altid tydeligt markeret som betalt eller sponsoreret indhold.
Readpeak er en nordisk platform, der kan bruges til at opsætte annoncer, der i stil og tone minder om redaktionelt indhold i digitale aviser, magasiner og andre netmedier. Du indsætter blot tekst og billeder, og så sørger platformen for rent grafisk at versionere indholdet, så det passer ind i nyhedsfeedet på de valgte medier. Din annonce har form som et link til en nyhedsartikel, og når brugeren klikker, fortsætter læsningen på din valgte landingpage.
ReadPeak giver mulighed for at oprette native kampagner på over 1.000 forskellige websites i Europa. Annonceringsformen har flere ligheder med Google Ads displaybannere, der også vises på populære websites. Readpeak tilbyder bare bedre målretningsmuligheder, og alle deres medier er nøje udvalgt.
Platformen samarbejder med troværdige partnere som Bonnier, Egmont, Jyllands-Posten og TV2 i Danmark. Dine budskaber kan således blive vist på medier som Ekstra Bladet eller Alt for damerne og lokalt i for eksempel Egtved Posten.
ReadPeak har allerede over 3.000 brands som annoncører, heriblandt store navne som Norlys og BMW. Men også mindre kunder kan få stor glæde af kanalen.
I slutningen af 2023 testede vi platformen sammen med to af vores kunder, der gang på gang opnår gode resultater på Facebook. Vi erfarede, at vi med ReadPeak både kunne nå ud til et nyt publikum og til tidligere besøgende med nye budskaber.
Det unikke er, at personer der besøger et nyhedsmedie eller magasin for at blive oplyst, er i en anden brugssituation (end fx på sociale medier) og dermed mere åben over for en anden type budskaber. Erfaringen er, at det er vigtigt, at annonceteksterne udnytter den journalistiske form til at skabe nysgerrighed om virksomheden eller produktet. Eksplicitte salgsbudskaber er ikke velegnede til platformen.
Kanalen er især velegnet til kunder, der ønsker:
Vi anbefaler at afprøve kanalen ved at afsætte en mindre del af kampagnebudgettet til ReadPeak og teste den samtidig med de kanaler, der allerede fungerer godt for jer. Eksponeringer er gratis på ReadPeak, der afregnes kun for klik på billedeannoncer og fulde videovisninger ved videoannoncer. Du kan køre med et livstidsbudget eller et dagligt budget, hvilket giver fuld kontrol over dit forbrug såvel som budpriser.
Det er nemt at komme i gang med at opsætte kampagner og lave opsigtsvækkende annoncer med billeder, overskrifter og korte tekster samt opfordring til klik, der fører trafikken til en bestemt side på jeres website.
Her kan du se et eksempel på kampagner udført for Idrætscenter Jammerbugt og Hotel Skanderborghus:
I 2024 lancerede Readpeak videoannoncer som en del af deres annonceplatform, hvilket åbner nye muligheder for engagerende markedsføring. Video native formatet opsættes på samme måde som billedeannoncer og bør indeholde en kort videofilm med branding, en fængende overskrift, brødtekst og en klar opfordring. Videoen med tekst og overskrift bliver elegant integreret i mediets layout.
Videoannoncerne bliver placeret centralt på mediernes websites ligesom de andre artikler og indhold, og videoen afspilles automatisk uden lyd. Læserne har mulighed for at aktivere lyden under afspilning. I modsætning til billedannoncerne, som bliver afregnet pr. klik, betaler man for 100 % CPCV (Cost Per Complete View). Det vil sige, at eksponeringer igen er gratis, mens fulde videovisninger koster.
Mens billedannoncer er særligt effektive til at drive trafik, er videoannoncer bedst til at skabe synlighed samt engagement og sekundært generere klik. Selvom videoannoncer er et dyrere format, tilbyder de en dybere påvirkning, der styrker brand awareness og skaber en stærkere forbindelse til jeres målgruppe.
Kanalen er oplagt til at inspirere og gøre læserne opmærksomme på problemer eller emner, som dit brand eller dine produkter har en løsning på.
ReadPeak tilbyder avancerede tracking-muligheder og detaljeret afrapportering pr. medie og annonce. Dette giver os mulighed for at opsamle 100% transparent data, såsom visninger, klik, klikrate, konverteringer pr. medie, annoncesæt samt annonce og adfærd på websitet, og dermed forstå performance i budskaber, kreativer samt kunderejsen bedre.
Kontakt selvfølgelig Skabertrang! Vi hjælper gerne med rådgivning, tekstforfatning, opsætningen af kampagnerne, tracking, monitorering og afrapportering.
Vi glæder os til at hjælpe dig med ReadPeak, så kanalen kan skabe nye resultater for jer som en del af jeres marketingmix.
Alicja Beker Kommunikationsrådgiver & digital marketingspecialist