Kontakt
Super at du er her! Vi vil også gerne i kontakt med dig.
Lad os høre dit ærinde, så vender vi tilbage hurtigst muligt.
Kan kunstig intelligens bruges til at forbedre selvbetjeningsmulighederne på forsyningers hjemmesider, og derved aflaste kundesupport? Og kan AI vejlede borgerne i at sortere deres affald korrekt?
De spørgsmål dukkede op både hos Skabertrang og flere af vores forsyningskunder, og sammen med Favrskov Forsyning kastede vi os ud i at teste idéen af. På favrskovforsyning.dk er der nu mulighed for at få hjælp af to forskellige AI-løsninger: En AI-sorteringsguide til hjælp med affaldssortering og en AI-chatbot, der kan svare på øvrige spørgsmål til forsyningen.
Et af målene ved at implementere både en AI-sorteringsguide og en AI-chatbot er at forbedre selvbetjeningsmulighederne for borgerne og dermed aflaste kundesupporten. Disse AI-løsninger er designet til at gøre det lettere og mere intuitivt for borgerne at finde den information, de har brug for, ved at indgå i en dialog, hvilket forventes at resultere i en mere effektiv affaldshåndtering og bedre service.
Brugen af AI-sorteringsguiden bringer en række klare fordele, der forbedrer brugeroplevelsen og effektiviteten for borgerne. Indtil nu har borgerne kunnet få hjælp ved at søge i en ABC-sorteringsguide, der indeholder specifikke produkter, men denne løsning er begrænset til kun at kunne svare på givne produkter. Den nye AI-sorteringsguide muliggør en fejltolerant søgning og kan svare på alle typer af produkter, selv hvis borgerne laver slå- eller stavefejl.
AI-guiden kan også gå i dialog for afklaring af produktets materialer for at give det mest præcise svar. Dette dialogbaserede format gør, at borgerne får den nødvendige vejledning på en præcis og forståelig måde, uden at de behøver at bladre igennem lange lister af informationer.
Prøv selv AI-Sorteringsguiden her:
https://www.favrskovforsyning.dk/affald/sorteringsguide/ai-sorteringsguide
AI-chatbotten er intelligent integreret i søgefeltet og aflaster kundeservice ved at forbedre selvbetjeningen. Den er trænet på indhold fra hjemmesiden, hvilket gør det muligt for den at give relevante svar hurtigt, hvilket reducerer behovet for manuel støtte og ventetid. AI-chatbotten forbedrer brugeroplevelsen og effektiviteten for både borgerne og forsyningsselskabet. Den kan også henvise brugeren til relevante undersider for yderligere detaljer
Prøv selv AI-Chatbotten her:
https://www.favrskovforsyning.dk/ai-soegning
Begge AI-løsninger kan indgå i dialog med brugerne for at afklare spørgsmål, håndtere mange henvendelser samtidigt og er trænet på de hyppigste søgeord, hvilket forbedrer brugervenligheden og præcisionen. Samtidig har forsyningsselskabet adgang til værdifulde data om alle interaktioner, der muliggør løbende overvågning og optimering.
Den løbende adgang til data gør det muligt for forsyningsselskabet at optimere deres tjenester og sikre en fortsat forbedring af brugeroplevelsen. Dette initiativ illustrerer, hvordan kunstig intelligens kan spille en afgørende rolle i at skabe intelligente, bæredygtige og effektive løsninger, der gavner både borgerne og samfundet
Så kontakt Stig Kahr på 46 98 16 35 eller sk@skabertrang.dk og fortæl om jeres ønsker, så vi kan hjælpe din virksomhed eller forsyningsselskab.